Re: Programowe podkrecenie coolera

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Tue 14 Sep 2004 - 11:25:37 MET DST

Borys Power wrote:

> To moze chociaz ktos mi wyjasni co to za opcja w SpeedFan'ie -
> konfiguracja/zaawansowane "FAN divisor" ?? Sa tam mozliwe do ustawienia
> wartosci od 1 do 128 (1,2,4,8,16,32,64 i 128). Domyslnie jest ustawiona
> 8, jak zmieniam te wartosci, to w speedfanie niby nic sie nie zmienia,
> ale USDM (ktory byl na CD do epoxa) pokazuje mi dla 1=0, 8=~2600,
> 128=~41000 obrotow (chyba niemozliwe, co? :)) Z obudowy jakos nie
> dobiega do mnie zadna zmiana "szumu"... ktos wie o co chodzi?

prawdopodobnie chodzi o parametr uzywany przy obliczaniu RPM
zczytywanego z kazdego czujnika obslugujacego wentylator. przy roznych
standartach odczytu z roznych typow czujnikow moga wystepowac
przeklamania liczby obrotow - i wtedy mozesz je skorygowac recznie
zmieniajac wspomniany "mnoznik". oczywiscie jesli program monitorujacy
nie zrobi tego wczesniej sam korzystajac ze swoich predefiniowanych
ustawien.

> i cos dziwnego (temp. -48 st. tylko nie wiem "na czym" i jakim cudem :))

pewnie jakis nieistniejacy/niedzialajacy czujnik - wartosc program
monitorujacy sam dopisuje "z kosmosu", podobnie jak z niektorymi
niemonitorowanymi napieciami plyty - ktore sa niby "odczytywane" przez soft.

pozdrawiam

--
            * older futhark