Re: Problem - resety zimnego komputera

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 13 Sep 2004 - 17:38:54 MET DST

MadMan napisał:

> Czy zmiana zasilacza np. na Chiefteca 360 W [...] może przynieść
> poprawę?

Mając Megabajta zawsze warto przesiąść się na coś lepszego :)

> Aha - słyszałem, że te zasilacze pobierają z sieci mniej prądu
> (większa sprawność) - prawda to?

I tak i nie :) Zależy jak się go używa. Sprawność faktycznie ma
większą, dodatkowo parę procent oszczędności zyskuje się dzięki
aktywnemu PFC. Za to z grubą nawiązką te wszystkie "wypracowane"
zyski zasilacz zmarnuje po wyłączeniu komputera. Jak ktoś
niedawno wyliczył (i podał na tej grupie), w stanie spoczynku
ten zasilacz pobiera z sieci ok. 35W, więc jeśli nie masz nawyku
wyłączania listwy zasilającej, to cały misterny plan... szlag
trafi :)

--
                        Pozdrawiam, Sniper