Re: Opłacalność podkręcania Durona 1600

Autor: xajorkith <xajorkith_at_SPAMOFF.o2.pl>
Data: Mon 13 Sep 2004 - 16:03:54 MET DST

> za jakiś czas kończy mi się gwarancja mojego Durona 1600 i w takim razie
> mam takie pytanie: jaki wzrost wydajności może przynieść zmodowanie go na
> Athlona XP? Procek mam aktualnie podkręcony do 2 GHz (10x200), chciałbym
> jeszcze odblokować dodatkowe cache. Czy jest to trudne? Czytałem, że
trzeba
> tylko zedrzeć trochę laminatu i "pokolorować" ołówkiem styki. Robił to już
> tu ktoś? Z jakim skutkiem?

Kiedys tak zrobilem:

"Czolem,

jak zapowiadalem, dziele sie sukcesem. :-) Okazuje sie bowiem, za za niecale
200 zlotych mozna miec procesor, ktory kosztuje prawie tysiac. A oto jak:

Za 180 zlotych kupujemy Durona 1.4 na jadrze applebred. Nastepnie
odnajdujemy na nim mostki oznaczone jako L2, a konkretnie ten, ktory ma
naciete laserem polaczenie. Za pomoca lupy (bo to strasznie malutkie!) oraz
igly, zdrapujemy laminat z tego naciecia i lakierem elektroprzewodzacym (do
kupienia na gieldzie kompterowej, w sklepie z elektronika lub samochodowym,
jako preparat do naprawy ogrzewania tlnej szyby) wypelniamy powstale
zaglebienie. Potem czekamy pare chwil, zeby lakier wysechl i montujemy
procesor w plycie.
Po wlaczeniu komputera znika nam Duron, a pojawia sie pelnoprawny Athlon XP,
z 256KB cache'u. Wziawszy pod uwage fakt, ze nasz "Duthlon" diabelnie dobrze
sie podkreca (u mnie chodzi @12,5x175=2205 przy core podniesionym o 0,5V),
za ulamek ceny mamy hulajacy sprzet... SiSoft Sandra wylicza mu PR na 3,22
GHz, 3dmark 2001se pokazuje 8972 punkty (Radeon 8500LE) a wszystko to
kosztem 190 zlotych. Dziekujemy, AMD! :-)

Pozdrowienia,

X.

PS. Mobo to Asus A7V8X-X"