Re: Chlodzenie CPU samym radiatorem

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Mon 13 Sep 2004 - 10:55:43 MET DST

> Witam
> Interesuje mnie mozliwosc zlozenia wysoce bezawaryjnego komputera pc
> nie posiadajacego zadnych ruchomych czesci (brak wiatrakow, dysk flash
> zamiast hdd i tak dalej). Kiedys czytalem o "magicznych" radiatorach
> ktore podobno mialy umozliwiac dzialanie procesora nawet ponad 1 ghz
> bez zadnego dodatkowego chlodzenia.

Owszem... bez problemow.
Pod warunkiem, ze to bedzie na przyklad Motorola G4, a nie Intel czy AMD
;)

> Czy ktos moglby mi wskazac jakas firme w ktorej da sie to kupic w Polsce
> (o ile da sie w ogole :>)?

Mozesz na przyklad jednego z "piuropuszy" Zalmana sprobowac.
Modele z rodziny 3000 albo 6000.

Aha - i jeszcze pytanie - co z tego, ze nie bedziesz mial ruchomych
czesci?

Jesli nie zapewnisz dobrej wentylacji, to moze i procek wytrzyma, bo sa
takie,
ktore pracuja stabilnie w temperaturze 90'C.
Ale jak bedziesz mial taka temperature radiatora, to kondensatory na
plycie
do okola niego nie wytrzymaja nawet 2 lat...

Pozdrawiam,
Vituniu.