Pomocy - raid + Ultra3 SCSI DRIVE

Autor: nbaktus <wolecki_at_o2.pl>
Data: Sat 11 Sep 2004 - 17:14:08 MET DST

na poczatek przedstawie konfiguracje -

Kontroler Adaptec SCSI RAID 2100S
kieszeń HOT PLuG - nie wiem jakiej firmy
4 dyski UltraStar Ultra3 SCSI DRIVE - 18,2 GB

Dyski pracuja jako RAID-5

Nie mam pojecia o technologi RAID, hot plug itp. dlatego potrzebuje
jakis wskazówek , informacji - wszystkiego co moze mi pomóc. linki o
technologi Raid i Hot PLUG Wydaje mi sie ze jeden z dysków sie uszkodził
a ja nie potrafie tego sprawdzic. Kontroler pokazuje takie informacje

Capacity - n/a
Block Size - No Media
Negotaiated - async Narrow
Transfer rate - 3MB/sec
Status - Dead

i w kieszeni swieci sie lampka non stop a na pozostałych 3 dyskach
gasnie - pozatym kieszeń wydaje głośny pisk - i wyłączam ja takim
guziczkiem - ten dzwiek pojawił sie po tym jak zabrakło zasilania i
serwer sie wyłączył - po włączeniu teraz piszczy non stop - i niedługo
potem po jakis 6 restartach chyba padł mi ten dysk

jak go wyciagne dalej piszczy - nawet jak wyciagne wszystkie dyski

Nie mam instrukcji do tego Hot PLUga i nie wiem o co chodzi - nawet nie
wiem jak sie nazywa zeby poszukac

chciałbym wiedziec czy dysk całkiem padł- i czy moze da sie go jakos
naprawić (nie mam pojecia o takich dyskach - moze sa jakies narzedzia
czy tylko serwis pozostaje

a druga sprawa z tym piskei kieszeni HoT PLUG - wq.....a mnie to troche

Mze ktos mi cos pomoze ?