Re: 20 godzin przed kompem

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Sat 11 Sep 2004 - 00:57:05 MET DST

Witiia wrote:

> chodzi o promieniowanie elektromagnetyczne.

dokladnie - przeciez wspominiane promieniowania VLF i ELF do takich sie
zaliczaja.

> Przyjrzyj się monitorom -
> CRT i LCD - obydwa typy mają z tyłu taką metalową siateczkę, która
> spełnia rolę filtra. Im mniej tej metalowej siatki, tym więcej
> promieniowania wydostaje się.

ok - siatki metalowe robia za ekrany.
ale chodzilo mi o to ze przeciez w LCD nie ma /z zalozenia/ zbyt wielu
zrodel szkodliwego promieniowania, przynajmniej porownujac do
jakiegokolwiek CRT. z tego co sie orientuje odpadaja w praktyce uznawane
sa szkodliwe promieniowania generowane przez dzialo elektronowe jak VLF,
ELF, pewnie tez elektrostatyka i gamma. pytanie wiec co tak naprawde
promieniuje/jest szkodliwe w konstrukcji wyswietlaczy LCD, czy jest cos
takiego?

pozdrawiam

--
            * older futhark