Re: 20 godzin przed kompem

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 20:47:12 MET DST

danonwoj wrote:
> ostatnio czytałem, że lcd'eki emitują takie same promieniowanie co zwykłe
> kineskopy, gdyż lcd robią za bardzo oszczędnie i używają za mało metalu,
> więc nie wiem czy to takie dobre...

raczej watpilbym w tego typu doniesienia. w koncu w CRT za promieniwanie
np. VLF i ELF odpowiedzialny jest kineskop z osprzetem - wiadomo, b.
wysokie napiecia, pola elektromagnetyczne itp. a co mialo by byc zrodlem
tych "szkodliwych" promieniowan w LCD? swietlowka? czy moze
niskonapieciowa matryca bedaca niejako nowoczesnym "nastepca"
wyswietlaczy zegarkowych. oczywiscie - nawet zegarki elektroniczne
promieniuja, ale chyba ciezko to raczej porownac ze zwyklym kineskopem?
zakladajac oczywiscie ze nie mowimy o plazmie (byly chyba nawet takie
wyswietlacze w niektorych seriach notebookow Toshiby pomijajac ekrany
wielkogabarytowe), bo to juz troche inna bajka..

pozdrawiam

--
            * older futhark