Abit NF7 - problem...

Autor: Marcin J <kurczakk_at_NIENAWIDZESPAMUinteria.pl>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 14:05:34 MET DST

witam

plytka ma 3 tygodnie, na niej oparty zestaw
Athlon 2500+, Radeon 9600, 512MBRAM. Seagate SATA

problem polega na tym że czasem (średnio co 3 uruchomienie) komp wstaje z
okropnym hałasem...

udalo mi sie zlokalizowac przyczyne hałasu - wentylator na chipsecie wydaje
takie
nietypowe dźwięki. wogole czasem zwalnia, raz chodzi głosniej, raz ciszej...
obnizenia stabilnosci ani niczego takiego nie zaobserwowalem - wylacznie
halas

czy wywalenie fabrycznego wentylatora na chipsecie i założenie innego
powoduje
utratę gwarancji??

problem drugi: jak wieczorem wyłączę kompa i odłączę mu zasilanie, rano
pokazuje
zaniżoną (np 32 zamiast 45stC) temperaturę procesora - normalne czy awaria
jakaś?
przy drugim uruchomieniu komputera bez odłączania zasilania chodzi wsyzstko
ok

mógłbym pewnie oddać na gwarancji ale nie chce mi sie dźwigać do serwisu
calego kompa,
a rozkładać go zeby wyjąć plyte tez niebardzo...

pzdrMJ

PS. dźwięk hałasującego wentylatora na chipsecie bije nawet boxowy cooler od
Athlona ;-)