Re: Notebook za okolo 1500 pomozcie

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 11:24:45 MET DST

januszek wrote:

> Nie, nie jest. Laptop to narzedzie magiczne. Kazdy kto zaczyna
> go uzywac po jakims czasie porzuca swojego stacjonarnego

hmm; kazdy? ja np. nie porzucilem blaszaka, bo lubie miec ekran
na wysokosci wzroku a klawiature tuz przed soba; notebook tego
nie daje, bo albo ekran jest ponizej oczu, albo klawiatura jest
za wysoko;

> blaszaka. I wtedy okazuje sie, ze te 400MhZ to jest kiszka ;)

uwazam, ze 400MHz do pracy z aplikacjami biurowymi, typowymi
dokumentami /czyli nie jakimis gigantycznymi/, do przegladania
internetu, ... to jest w porzadku;

> Jak juz to a) lepiej dolozyc kilkaset zlotych i kupic pIII
> z dwakroc wiekszym zegarem

w przypadku zastosowan "biurowych" zamiana P II 400 na P III 800
nie bedzie zauwazalna; czas wykonywania takich dzialan, jak:
uruchomienie windowsa, pojawienie sie na ekranie kliknietego
okienka... beda bardzo podobne, bo zaleza glownie od dysku
twardego i od pamieci, ktora w obu przypadkach moze pracowac
np. na magistrali 100MHz; zysk z lepszego procesora moze byc
zauwazalny dopiero przy pracy "obliczeniowej", np. nakladanie
filtrow na rysunek w fotoszopie, itp.

> b) kupic najtanszego acera za
> 3200,- z oprogramowaniem i gwarancja.

przejrzalem sobie komputronik; najtanszy acer kosztuje u nich
3800PLN i jest z DOS-em; poza tym IMHO nie ma sensu pakowac
sie w taka "marke"; nie ten standard wykonania; nie ta
bezawaryjnosc;

adas;