Re: Notebook za okolo 1500 pomozcie

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 04:08:23 MET DST

biela wrote:
> Warto sie w nie pakowac jezeli notebook bedzie wygladal
> na zadbany i w dobrym stanie??

co do stanu warto sie DOKLADNIE rozejrzec po zakamarkach sprzetu, dokach
PCMCIA (np. czy nie ma sladow po spalonych kartach) itp. takze ocenic
stan "zuzycia" srub mocujacych obudowe - da to pewne pojecie o tym jak
byl traktowany/serwisowany. spotykalem mocno starsze modele wg
sprzedajacego "malo uzywane, super stan" a po rozkreceniu ukazywaly sie
nawet wygiete "na chama" wewnetrzne profile aluminiowe i niechlujnie
zalaczone tasmy przylaczeniowe - pewnie pozostalosci po
"profesjonalnych" naprawach..

> Jak najlepiej przetestowac sprzet?? Narazie wiem ze bede robil scandiska,
> popracuje na komputerze okolo 40 minut (w celu sprawdzenia baterii bo tyle bym
> chcial zeby trzymala minimum).

do hdd polecam DFSee, matryce koniecznie sprawdz pod katem barw
skladowych kolorowymi planszami - zobaczysz wtedy dokladnie nie tylko
uszkodzone pixele, ale i ew. uszkodzenia na poziomie subpixeli. BTW - na
matryce bez zadnych "skaz" w przypadku notebookow i to takich starych
raczej nie licz, po prostu nastawiaj sie na mozliwie najmniej
przeszkadzajace wady. matryce do sprzetu przenosnego z zalozenia sa
fabrycznie gorszej jakosci/maja wiecej skaz, kiedys zreszta w ogole
technologia LCD nie byla tak dopracowana. a przeciez nawet teraz przy
stacjonarnych matrycach klasy II pare badpixow jest zgodnych z norma. do
sprawdzania uzyj softu typu Nokia Monitor tester lub podobnych - nawet
na polski prog tego typu kiedys trafilem, nie wymagajacy setupu,
odpalany z fdd. sporo softu diagnostycznego znajdziesz pod np.
http://majorgeeks.com/ nie wspominajac o audycie osprzetu jak Aida32.

> Czy jezeli beda 2 badpixele a reszta bedzie ok to go brac?

sam ocen na ile sa dokuczliwe - inaczej odbiera sie takie cos w centrum,
a inaczej na obrzezach, skupiska sa gorsze od rozrzuconych itp.

> Czy
> zjawisko badpixeli bedzie sie dalej samo rozszerzac? Czy jest wieksze ryzyko
> ich pojawienia na matryca ktora ma juz 2 badpixele od takiej ktora nie ma
> zadnych?

przy starym sprzecie z reguly co sie mialo wysypac to sie wysypalo
wczesniej - jak swietlowka nie siadzie to bedzie pewnie chodzil dlugo i
szczesliwie ;-)

> Z gory dzieki !

pozdrawiam & udanych zakupow

--