Re: wentylatorek dla pentium II 400

Autor: SP9LWH <spam_at_autorom.pl>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 22:50:54 MET DST

Użytkownik "lew" <lew666@op.pl> napisał w wiadomości
news:chpf1n$saf$1@news.onet.pl...
> hmm, /wiekszy/ przeplyw powietrza niz Papst 412S ?

A czy ja użyłem 412S ??? Nie mam pojęcia. To był jakiś PAPST 40x40x20 z
Allegro

>moglbys podac /jaki/
> on mial przeplyw powietrza w takim razie? bo wspominiany Papst na 12V ma
> prawie 6 (dokladnie 5,9 CFM), podczas gdy ciezko znalezc "noname" czy
> "low-end" 40 mm ktory nawet na wysokich obrotach osiaga 5 CFM
> (wolonoobrotowe maja z reguly < 4 CFM). szczerze mowiac to nie spotkalem
> jeszcze "noname" o podobnych osiagach - co to byl za model?

Nie mam pojęcia, co to za model i jakie miał parametry. Na nim oprócz Made
in China czy inny Taiwan i napiecia 12V nic nie pisało
Oryginał w Fujitsu-Siemens ErgoPRo e267/450 (obroty mierzone przez komputer
~7300 rpm - szybciej się kręcił niż PAPST, miał 7 łopatek)
"Na rękę" wiał mocniej. Przy tych samych uruchomionych programach (testowo)
chłodził lepiej - radiator był wyraźnie chłodniejszy
Już nie sprawdzę, bo poszedł do śmietnika i jego miejsce zajął cichy PAPST.

> BTW - "swist" o ktorym wspominasz nie jest generowany z tego co
> zauwazylem przez sam wentylator ktory jest praktycznie bezglosny, tylko
> przez szybko przeplywajace powietrze. wzmaga sie z reguly po osadzeniu
> na gesto uzebrowanym radiatorze ze wzgledu na male przestrzenie przez
> ktore plynie nadmuch, w ogole nie wystepuje natomiast przy pracy na 5V.

Dokładnie tak. Jednak co mnie obchodzi czy hałas dociera z łożysk, czy z
podmuchu powietrza
Wszystko w kompie hałasuje: napędy, świszczące powietrze
A gdy potrzebna błoga cisza by delektować się muzyką o dynamice 120dB ....
należy zapomnieć o komputerze i jego super "wkładkach" :-(