Re: wybor - LCD 17''

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 22:39:21 MET DST

Proces Zoskaa <zoskaa[to_usu__n]@op.pl> zwrócił błąd:
> Jaki monitor LCD 17'' polecacie w cenie do 2000zl.
> Na jakie parametry przede wszystkim powinnam zwrócić uwagę przy wyborze
> takowego monitora?

Na to co będzie najbardziej przeszkadzać w pracy. Każdy ma inne potrzeby
więc trudno odpowiedzieć na tak postawione pytanie szczegółowo. Ale dam
Ci kilka tropów:

1. Lubisz pracować w nocy lub w cieniu? To sprawdź jak bardzo da się
ściemnić monitor. Z dużą jasnością zwykle nie ma problemów, ale zakres
regulacji w większości tanich monitorów jest słaby.

2. Robisz jakieś www czy amatorską obróbkę fotografii? Bo o semi-profi
to możesz zapomnieć przy tej cenie.

3. Oglądasz filmy? W ile osób? ;) Przy 17" matrycy TN lub podobnej może
to być przykre.

4. Grasz w strzelanki 3D? Zauważasz smużenie?

5. Obrabiasz dużo dokumentów tekstowych? Potrzebujesz pivota?

6. Masz dobrą kartę graficzną? Jak tak to niekoniecznie potrzebujesz
wejścia cyfrowego.

Jak odpowiesz to łatwiej będzie ludziom coś konstruktywnego Ci poradzić.
Przyznaję że w przypadku niektórych punktów odpowiedź twierdząca może
utrudnić sprawę. Ja bym dodał, że warto zwrócić uwagę na ergonomię,
czyli praktycznie na stopkę monitora. Żeby miała duże możliwości
regulacji.

Pozdrawiam,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze