Re: 'device cannot start' -> druga grafika PCI

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 19:18:30 MET DST

Adam napisał:

> Wlozylem druga grafike (S3 virge) w PCI [...] Niestety XP wykrywa
> karte, instaluje sterowniki, ale nie inicjuje jej

Walczyłem kiedyś z tym samym problemem na kilku kartach S3 Trio
i S3 Virge (różne modele). Na Win 98 działało to bez problemu,
ale już na Win XP za nic w świecie. Po wielu próbach ustaliłem,
że winę ponosi zbyt mała ilość pamięci na karcie. Pojechałem na
giełdę i kupiłem za 40 zł kartę Matrox Mystique z 4 MB RAM-u.
Problem jak ręką odjął. Pierwszy start i od razu wszystko
zadziałało idealnie, bez jakichkolwiek kombinacji z przerwaniami
itp. Dodatkowo obraz z tej karty jest tak wysokiej jakości, że
niemal nie odbiega od mojego R9100. Polecam takie rozwiązanie.
Jedyną wadą tej karty jest brak obsługi trybu overlay. Jeśli
ktoś potrzebuje drugiego monitora do oglądania telewizji z
tunera TV lub filmów DivX, to niestety tryb overlay będzie
musiał wyłączyć. U mnie tak to właśnie działa.

--
                        Pozdrawiam, Sniper