Modem GPRS GC75 i notebook Fujitsu

Autor: Piotr K. <dziejek7_at_2com.pl>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 14:23:11 MET DST

Kupiłem niedawno notebooka HP w Vobisie z modemem GSM Sony Ericsson GC75. W
tym notebooku wszystko działa ok (WinXP HE PL dla tego notebooka).
Przełożyłem modem do innego notebooka Fujitsu Simens Amilo A (też WinXP HE
PL dla
tego notebooka) i tu pojawiły się problemy. Modem traci praktycznie nonstop
sieć. Po zalogowaniu się do sieci, po ok. 1 minucie program pokazuje "No
Service", "Waiting for Idea" itp. Po chwili wraca na moment sieć i znowu ją
traci.
Polecenie ping pokazuje czasy do DNS 194.9.223.79 (idea) na poziomie 1000ms
lub wcale (50% skuteczność).
Praktycznie żadnej strony www nie udało mi się otworzyć.
Sformatowałem partycję i zainstalowałem od nowa system - bez zmian.

Włożyłem modem do jeszcze innego noetebooka (Toshiba z Win98) i działa bez
problemu.

Z tego wniosek, że modem jest OK. Chodzi może o jakieś ustawienia w WinXP,
które w jakiś sposób wpływają na działanie modemu.
Na co powinienem zwrócić uwagę? Jaki proces, program WinXP może na to
wpływać, co może zakłucać modem.
We wszystkich przypadkach modem jest instalowany jako modem i karta sieciowa
i nie ma żadnych błędów.
A może to płyta główna gryzie się z tym modemem? lun kontroler PCMCIA jest
tam schrzaniony?

Piotr K.