Re: [problem] odczyt plyt, CRC errors

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 08:53:03 MET DST

Użytkownik "M4ciek" <m4ciek@interia.pl> napisał w wiadomości
news:413f7a88@news.vogel.pl...
> Witajcie :) jest komp (w spadku); AMD K6-2/400, 64 ramu, ogolnie slabizna;
> no ale ma chodzic tylko do prac biurowych (excel, slowniki itd. itp);
> problem polega na tym... komputer byl prawie goly, wiec doposazylem go w
> napedzik cdrw Plextora 161040A ktory chodzil wczesniej w jeszcze wiekszym
> zabytku niz ten amd-ek. Wrzucam plytke ktora byla juz jakis czas temu
> nagrana, z "instalkami" programow typu WinZip, Total Commander, ACDsee 3.0
> itd. itp. Takie tam drobne programiki ulatwiajace troche prace. I co ?
Przy
> [...]
malych
> plikach instalacyjnych, gdy komp cos tam sobie rozpakowuje do tempa -
> sprawdzone w 3 plytach cdr z roznymi instalkami - we wszystkich ten sam
> problem)
> * to samo dzialo sie na jeszcze drugim napedzie (Pioneer 24x); zmienilem
> tasme IDE na inna; zonglowalem napedami (oba na raz, pojedynczo, jedna,
> druga tasma); nadal jest to samo...
>
> wykluczam blad nagranych plytek lub ich uslonecznienia, bo w moim
> podstawowym kompie (dvd lg + dvdrw liteon) odczytuja sie w 100% - exeki

Witam,

Byćmoże masz wyjątkowo wredny kontroler IDE na płycie. Sam kiedyś widziałem
podobne problemy, czasem napędy całkowicie nie były widziane przez komputer.
Proponuję zainstalować kontroler IDE na PCI.

Apropos, obiło mi się o uszy że niektóre kontrolery IDE nawet przy małych
szybkościach operują sygnałami 0 - 3,3V. Podejrzewam że w urządzeniach IDE
wejścia mają charakterystykę CMOS, to jest gwarantują rozpoznanie zera jeśli
napięcie jest mniejsze niż 30% zasilania i gwarantują rozpoznanie jedynki
jeśli napięcie jest większe niż 70% zasilania. Zatem jeśli logika jest
zasilana z 5V, stan wysoki powinny reprezentować napięcia >3,6V
(nieosiągalne dla kontrolera operującego sygnałami 3,3V). W takim przypadku
urządzenie może działać źle - może nieprawidłowo rozumieć polecenia i dane
przesyłane od komputera (sygnały strobujące w sumie też). Byćmoże to jest
przyczyną Twoich problemów i wymiana kontrolera pomoże.

Paweł