Pada mi dysk?

Autor: ptor <ptor_at_nospam.poczta.fm>
Data: Wed 08 Sep 2004 - 10:00:14 MET DST

Witam.

Od pewnego czasu mój komputer pomimo poprawnego zamknięcia systemu (Win
XP Prof.) po ponownym uruchomieniu informuje, że konieczna jest kontrola
spójności danych na dysku twardym (nie za każdym razem - raczej raz na
kilkanaście uruchomień). Sama kontrola trwa bardzo długo (ostatnio
prawie godzinę na dysku 30 GB) - podczas gdy jeszcze do niedawna
przechodziła w kilkadziesiąt sekund. Skanowanie dysku nie wykazuje
żadnych bad-sectorów. Sam komputer coraz częściej zaczyna się zawieszać.
Zauważyłem również, że kiedy dysk intensywnie pracuje, co pewien czas
słychać coś w rodzaju cyknięcia po którym dysk na ułamek sekundy
przestaje pracować. Czy słusznie podejrzewam, że są to objawy wskazujące
na rychły koniec żywota mojego dysku? Dodam, że zaczęły one się pojawiać
po reinstalce systemu.

Pozdrawiam
ptor