Re: Diody - Problem LAMERA! - Help!!!

Autor: Pafnucy <c-b_at_o2.pl>
Data: Wed 08 Sep 2004 - 01:09:00 MET DST

Halo, in news:chl46m.214.1@podolany.art.pl, adasiek hat geschrieben:

> generalnie diody swiecace jako takie, wystepuja w przewazajacej
> wiekszosci w jednym typie; o ile sie nie myle, sa to diody na
> 3V /w odroznieniu od superjasnych na 6V/ zas pobor pradu nie ma
> tu chyba wielkiego znaczenia;

To napięcie nie ma znaczenia! Spadek napięcia na diodzie zależny jest
głównie od jej koloru:

podczerwień 1.1 - 2V
czerwona 1.2 - 2V
żółta 1.5 - 2.5V
zielona 1.6 - 2.5V
niebieska 2 - 5V

(wartości napięć podałem cytując wiadomość Waldemara Krzoka z
pl.misc.elektronika)

Diody zasila się prądowo (zalecane około 10mA). Na płycie głównej
komputera jest już zamontowany rezystor, który ogranicza prąd więc nie
ma problemu i można dołączyć niemal dowolną diodę.

Nie ma znaczenia czy dioda będzie super-jasna czy zwykła. Po prostu
diody super-jasne świecą jaśniej przy tym samym prądzie!

--
Cezary 'Pafnucy' Belka
Lepiej przeżyć jeden dzień jak tygrys,