Re: HDD: "Discs/Heads=2/3" - a gdzie 4-ta glowica?

Autor: 0x <0x_at_NIESMIECcie.gazeta.pl>
Data: Tue 07 Sep 2004 - 12:21:36 MET DST

Sniper <sniper10000@poczta.onet.pl> wrote in
news:1c9lb78j3r4mj.1fmh9r9hexoi5.dlg@40tude.net:

> Co masz na myśli pisząc _fizycznie izolowane_? Chodzi ci o jakąś
> osłonkę pomiędzy poszczególnymi talerzami?

Nie, wlasnie mi chodzilo o logiczna izolacje.

Tzn., gdyby dane byly zapisywane ciurkiem, czyli najpierw pierwsza strona
pierwszego talerza az do wyczerpania, potem druga... itd,
to w wypadku pojawienia sie bad-sektorow na skutek uszkodzenia mechanicznego
(zakladam tutaj najgorszy przypadek)
i poniewaz takie bad-sektory lubia sie potem roznosic po okolicy,
to wowczas wystarczyloby po porstu zamnknac dana strone talerza na okreslonej
partycji i zaznaczyc ze jest "niestabilna" i unikac skladowania na niej
najcenniejszych danych...

> Do fizycznego adresowania sektorów służy zmodyfikowana notacja
> starego systemu CHS (cylinder / głowica / sektor). Dane
> zapisywane są w formie cylindrycznej na kolejnych stronach
> wszystkich talerzy.

Skoro jest tak jak piszesz to - wracajac do problemu "trefnej" strony danego
talerza, czyli inaczej "trefnej" glowicy -
nie moznaby po prostu WYLACZYC DANEJ GLOWICY I MIEC MNIEJSZY DYSK?

Czasem lepiej miec o 1/3 mniejszy dysk twardy ale za to pewny!

--
0x