Re: Producenci kart grafiki

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 19:33:39 MET DST

Jarek_F wrote:

> Moglibyscie mi wytłumaczyć na czym polegajš różnice pomiędzy producentami
> kart grafiki (Asus, Gainward, Pixel View, itd idt).

roznice miedzy kartami opartmi na tym samym procesorze graficznym moga
byc czasem dosyc spore - zwiazane z uzyciem okreslonych typow
pozostalych podzespolow w konstrukcji np. pamieci, ukladow chlodzenia,
TV-chipow a czasem takze innym firmware karty.
oprocz jakosci wykonania i osiagow w skrajnych przypadkach moze to
powodowac wymog stosowania specjalnych zmodyfikowanych sterownikow (gdy
produkt jest niezgodny ze specyfikacja referencyjna np. niektore serie
Leadtekow GF2 i kart Elsa opartych na GPU nvidii). z ww roznicami
zwiazana jest tez podatnosc na OC - wazna jesli praktykujesz.

> Które przyjęte sa za
> najlepsze i czy zawsze warto sugerować się cene ?

w przypadku Nividii dobra renome maja PNY Technologies (maja tez spory
udzial na rynku profesjonalnych kart nividii), BFG Asylum (dozywotnia
gwarancja na niektore modele kart) a nawet XFX (mimo ze to czesc Pine'a
znanego ze "srednio renomowanych" wyrobow typu PCChips - sa ostatnio
bardzo chwalone m.in. za dobre OC). a z tego co w lokalnych sklepach to
czesto doceniany jest Gainward.

pozdrawiam

--
            * older futhark