Re: 2 nagrywarki DVD, Którą wybrać ??

Autor: Wojtas <wojtas_at_NOSPAMrubikon.pl>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 21:07:41 MET DST

Dnia 2004-09-05 19:20, Użytkownik despera+ napisał:

> ...albo jak tyś to nagrywał? ;)

Mam 811s oraz kilku moich znajomych też mają jakieś modele LiteOn`a, na
domiar "złego" smażę na najtańszych nośnikach - od jakiś no-name`ów po
Esperanza (-+R(W)). Wypaliłem coś ok. 80 takich płyt. Z tego może 5% nie
nadawało się do odczytu w innych czytnikach, ale zawsze nadawało się do
odczytu w mojej nagrywarce (zdarzają się "nie wypały" ale i tak się to
parę razy bardziej opłaca niż kupowanie 2x droższych nośników). Teraz po
zmianie firmware na nowszy w praktyce mam 99% pewności, że płyta będzie
się czytać w każdym napędzie DVD. Inne osoby które znam posiadające
nagrywarki tejże firmy nie mają takich dziwnych problemów o których w
tym topicu wspomniano.
Nie wiem z czego się to bierze ale często chyba z lamerstwa. Pierwsze
modele jakie pojawiły się na polskim rynku to były właśnie LiteOny,
które trzeba przyznać miały kłopoty z firmware, który po wymianie na
nowszą wersje kończył owe problemy. Skoro, ktoś nie uaktualnia tego to
co się dziwić, że później ma same zjebki z nagrywaniem.
I druga sprawa - LiteOn w Polsce ma największy rynek nagrywarek w tym
też DVD, co naturalnie powoduje, że liczba osób mających kłopoty z takim
sprzętem się zwiększy w stosunku do posiadaczy nagrywarek DVD innych firm.
Acha, na dowód można przejrzeć forum cdrinfo.pl pod kątem właśnie
wczesnych modeli LiteOna, problemy skończyły się kiedy powychodziły
poprawione wersje firmware`u. Owa wpadka zaważyła dzisiaj na takich
opiniach - ale ludzie to było z pół roku temu!
Uff... chyba się trochę rozpisałem :)

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl