Re: Notebook ktory traci date

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 20:34:05 MET DST

Proces Patryk <p_jakobiak@orca.mila.edu.pl> zwrócił błąd:
> Mam problem z notebookiem IBM ThinkPad 560x. Stal on dlugo nieuzywany (kilka
> miesiecy), po czym nie mozna go wlaczyc z baterii, jedynie przy zasilaniu z
> sieci. Zaznaczam jednak ze bateria trzyma dokladnie tyle samo ile wczesniej
> (okolo 2h). Zwazywszy na te utraty daty i godziny sadze iz jest to problem z
> bateria podtrzymujaca (nie wiem jak to sie nazywa, ale chyba to cos gdzie te
> dane sa zapisane). Jak to mozna naprawic, bo przyznam szczerze ze w
> normalnym stacjonarnym komputerze mozna bylo bez problemu wymienic te
> bateryjke a tu nie mam pojecia nawet gdzie jej szukac.

Pod klapką slotu pamięci. Bateria podtrzymująca pamięć BIOSu (CMOS) jest
wymienialna, więc przy odrobinie zręczności nie powinno być problemu.
Musisz odkręcić klapkę, znajdziesz tam taką opakkowaną w plastik (być
może żółty) baterię na kablu. Sprawdź woltomierzem czy trzyma parametry
(minimum 2,5V, najlepiej 3V), bo może to być też problem z czymś innym.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze