Re: Padł kanał

Autor: at <_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 18:37:34 MET DST

Dnia Sat, 04 Sep 2004 18:02:13 +0200, 567.07.07 napisał(a):

> witam,
> od wczoraj, a nic specjalnie nie robiłem - poza odkurzaniem
> wnętrznosci PC - padł mi jeden z kanałów w karcie dzwiekowej
> (BTW zintegrowana z płyta)

Po pierwsze - weź słuchawki od walkmana i sprawdź, czy grają (będzie wtedy
wiadomo, czy to czasem nie wina głośników).

Drugie, co należy sprawdzić, to czy to nie jest wina gniazda, co w
przypadku kart zintegrowanych bywa nieco kłopotliwe (odpalanie kompa bez
obudowy) i jak nigdy tego nie robiłeś, to lepiej nie rób.

Trzecie - sprawdzić, czy ci się nie przestawiło coś w ustawieniach softu,
ot, siostrzyczka pomyliła w winampie głośność z balansem...

Czwarte - przeisntalować sterowniki dźwięku, dla pewności.

Jeśli to nie pomoże, to przy okazji najbliższego wyjazdu wyłączyć komputer
od sieci całkowicie (ekstremiści mogą i wyciągnąć baterię) na jakieś kilka
ładnych dni. Czasem w wyniku jakiegoś przepięcia czy napięcia statycznego
jakiś tranzystorek zrobi co nie trzeba, naładuje nie ten co trzeba
kondensator i do czasu aż ten kondensator się nie wyładuje, urządzenie nie
działa poprawnie.

Jak to nie pomoże, to jeszcze sprawdź, czy ta zintegrowana karta nie ma
zworki przełączającej wyjście między trybem speaker out a line out (bez
przedwzmocnienia). Jeśli padł wzmacniacz, to może pomóc (aczkolwiek
będziesz musiał podłączyć to do dosyć czułego wzmacniacza, nie wiem ile tam
na karcie jest przed wzmocnieniem, 50mV ?