Re: Matryca LCD z notebooka podlaczana do PC

Autor: Artur Marianski <artur.marianskiWYTNIJ_TO_at_pf.pl>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 17:59:08 MET DST

Witam

W artykule chd5if$1613$1@mamut1.aster.pl,
niejaki(a): Adam 'Adak' Kępiński z adresu <adak@acn.waw.pl> napisał(a):
> Kiedys czytalem o kims, ktory chcial podlaczyc matrcye z notebooka do
> PC'ta.
> Trzeba bylo miec jakies konwerter i w ogole bylo ich wiele typow -
> same trudnosci.
>
> A jak wyglada sprawa dzis?
> Czy majac sama dzialajaca "klape" ;-) moge ja jakos bezbolesnie
> podlaczyc do karty graficznej? Moze te konwertery sie jakos
> ustandaryzowaly?

Od razu w celu wyjasnienie, inwerter o ktorym piszesz pozniej to tylko
przetwornica, majaca zasilic swietlowke w matrycy.
Ogolnie zeby uzywac matrycy z notebooka w PC musialbys sobie poradzic z
dwoma problemami.
Zasileniem tego inwertera i doprowadzeniem do niego skads sygnalow
sterujacych jego praca (chocby samo rozjasnianie i sciemnianie).
I powazniejszy problem - doprowadzenie do matrycy sygnalu z karty graf.
Niestety nie ma tam zadnego standardowego wejscia, ktore bys w biegu
podlaczyl do DVI np. Ogolnie zabawa dla elektronika z pelna dokumentacja.
Zabawa ze zlaczem D-SUB to w ogole bylaby masakra, bo jeszcze bys musial
konwertowac analog na cyfre.

P.S. kup sobie panel w sklepie :)
Pozdrawiam.

--
                 Artur Marianski
* Przy odpowiedzi usun z adresu napis WYTNIJ_TO *