Re: ile wat zuzywa laptop

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 23:28:36 MET DST

adasiek wrote:
> hmm? no nie wiem: jak dla mnie 18.8 V * 2.7 A = 50.76 W

I tyle oddaje. Ale to nie znaczy, że tyle samo pobiera! Przecież
przetwornice w zasilaczu nie mają 100%-wej sprawności, spora część energii
zmieniana jest w ciepło.
W każdym razie przyjąłbym, że taki zasilacz pobiera (w zależności od
obciążenia - pewnie średnie jest o 1/3 mniejsze, niż nominalny prąd
zasilacza) 50-60W.

> trudno jasno orzec; moze byc ladowana bateria; moze byc pobierany
> jakis niewielki prad dodatkowo np. zeby nie korzystac z baterii
> do potrzymywania pamieci CMOS;

Prąd pobiera sama przetwornica. Jest to zapewne ok. 5-10W, być może
więcej, jeśli w tym samym czasie podłączony jest do zasilacza laptop.

k,