Re: zmniejszamy obroty

Autor: Krzysztof Rynkowski <SPAMryniobyd_at_o2.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 15:40:47 MET DST

Użytkownik "Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości
news:chcbth$dih$1@druid.ceti.pl...
> Po kilku minutach temp. spadla do <> 50stC.

No właśnie, ale nie po 2 min., a jeżeli tak faktycznie było to nie ma cudów.
Coś u Ciebie musi (musiało) być nie tak: albo radiator kiepski
(np. cienka podstawa lub mały rozmiar), albo kontakt z procesorem
niedostateczny (zła pasta lub jej brak, porowata podstawa radiatora).
Może też być źle zamontowany radiator. O tym świadczy brak bezwładności,
tj. bardzo szybka zmiana temperatury procesora.
Złożyłem i testowałem kilkadziesiąt PC i miałem, sporadycznie
podobny rezultat do opisywnego przez Ciebie, ale zawsze była
jakaś konkretna przyczyna. Męczyłem swojego PC z opisywanym
urządzeniem (prime95, dodatkowo też, co ma już mniejsze znaczenie
dla procesora: 3DMark 2001 i 2003) i stwierdzam,
że wszystko jest OK. Na razie ok. 1 miesiąc.