Re: S-Video czy Cinch

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 13:36:42 MET DST

Juliusz 'Julas' Gonera wrote:
> Do Radeona Sapphire'a dostałem 2 kable do podłączenia TV - S-Video i
> cinch. Ten S-Video jest grubszy. Którym lepiej podłączyć TV do kompa
> (chodzi o jakość)?

Zdecydowanie S-Video. Tyle, że nie każdy TV go obsługuje - większość
odbiorników ze złączem SCART (Euro) ma w nim tylko wejścia sygnałów
composite i RGB, wyjątkiem są telewizory z dwoma gniazdami Euro.

> problem jest taki, że muszę kupić przejściówkę - albo
> S-Video->cinch żeński albo z obu stron cinch żeński.

Skoro i tak chcesz użyć przejściówki na composite, to w sumie nie ma
różnicy, którego kabla użyjesz. Na cincu mogą być większe straty w
jakości, za to obraz z S-Video będzie "łączony" w composite przy pomocy
kondensatora, co też może się odbić na jakości.
btw - możesz kupić przejściówkę z composite ORAZ S-Video na Euro, istnieją
takie.

Jesteś pewien, że Twój TV nie obsłuży "prawdziwego" S-Video (luma+chroma)?

k,