Re: kupuje karte graficzna

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Thu 30 Sep 2004 - 21:51:06 MET DST

bennym <bennym@jakistam.pl> wrote:

> zwracam sie do szanownych uzytkownikow z prosba o pomoc.
> zamierzam kupic karte graficzna (9600pro lub 9600xt lub 9800se-
> 256bit) i mam 2 pytania
> 1. ktora wybrac :) od razu mowie ze mam Atchlona 1.7
> 2 czy w ogole te karty beda dzialac na mojej dosc starej plycie
> glownej - Soltek 75KAV

            Czyli masz sprzet zblizony do mojego [szczegoly w sigu]. Sapphire
R9550 na 4 ns Samsungach dziala na tym sprzecie bez zajakninia, mimo ze
obudowa jest naladowana sprzetem po brzegi. W gierkach ustawia sie na
400c/500mem [trudno mowic o podkrecaniu - to raczej nominalne parametry
sztucznie przycietego sprzetu]. Do poziomu ~450c/540mem nie zauwazylem
przeklaman ale nie lube takiego zylowania sprzetu, zreszta przez 99% czasu
i tak rdzen jest ustawiony na 100 MHz w 2D. Oczywiscie podstawa przy
podkrecaniu R9550 jak i kazdej innej grafiki to przyzwoity zasilacz,
na roznej masci Deerach, Megabajtach, Tracerach, Codegenach itp. badziewiu
bedziesz mial z tego wiecej nerwow niz przyjemnosci. Jedyne co mnie w tym
szafirku wkurza to dresiarsko podswietlony na niebiesko wentylator Cera
Dyna Bearing :/

> oczywiscie przy wyborze karty nie liczy sie dla mnie maksymalna
> wydajnosc - raczej stosunek jakosci do ceny

            Bierzesz ja do gier? To polecam przeczesac siec lub miasto za
GeCube R9550 XT Platinum Edition - PCB rev. 2 i koniecznie 2,8 ns pamieci
BGA Hynixa [wystrzegaj sie 3,3 ns EnronTechow]. Strasznie ciezko kupic ale
warto dobrze szukac. Ta grafika kosztuje juz od ~390 zl, ma doskonale
pamieci, swietny system chlodznia przypominajacy troche Arctic Cooling i do
tego w pudelku poza sterami, PowerDVD5 jest rowniez kupon do CounterStrike
Condition Zero. Jak ktos lubi moze garc online a jesli nie moze go sprzedac
za ~50-60 zl, o ta kwote obniozajac finalna cene grafiki, ktora wychodzi
dzieki tewu za 330-340 zl. Po przyklejeniu radiatorow na 4 kosti pamieci na
plecach karty bez wiekszego problemu dziala na 450c/720mem - za ta cene
rewelacja. Trzeba sie tylko spieszyc bo ATI opie#$$##$ GeCube i pod wplywem
naciskow ta wersja nie bedzie juz produkowana - stanowi zbyt duza
konkurencje bo jest duzo mocniejsza od R9600PRO.

> PS jesli chodzi o konkretne karty to 9600Pro to alo Gigabyte albo
> Sapphire, 9600XT i 9800SE - Sapphire.

            Patrz wyzej. Ja bralem Sapphire ale to dlatego ze grafika bardziej
potrzebna jest mi do dobrej jakosci 2D, TVout z hydravision i przetwarzania
grafiki - jesli komputer ma mi dostarczac rozrywki to raczej w postaci
DVB-S, DVD, DivX a nie gier, na ktore jestem juz troche za stary.

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 640MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85