Re: podkręcenie Ge force FX 5600?

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Wed 29 Sep 2004 - 18:58:32 MET DST

Przemek Budzyński wrote:

> Płytę główną posiadam z AGP 4 x i niestety chiwlowo jej
> wymaina nie wchodzi w grę.

AFAIK roznice wydajnosciowe miedzy AGP 4x i AGP 8x powinny byc w
wiekszosci przypadkow malo znaczace

> Taktowanie wg wskaźików sterowników nVidii mam 275 GPU i 500 Memory clock.
> Nieco to odbiega od podanych w opisie wartości...

jesli to /pelna/ 5600 to standartowe taktowanie zegarow GPU/pamiec
wynosi 325/500. generalnie te karty raczej nie zaliczaja sie do
"potworow OC", szczegolnie jak masz wersje z zalozenia wolniejszymi
pamieciami 256MB..

> Czy mogę je lekko podkręcić z poziomu tychże sterowników? A może wgrać
> nowsze sterowniki nVidii???

nie napisales jaka masz wersje Detonator/ForceWare wiec trudno zgadywac.
we wzglednie wspolczesnych edycjach znajdziesz zakladke "clock
frequences" w "advanced monitot settings" - oczywiscie po odblokowaniu
OC w rejestrze windows. a jesli chcialbys sprobowac sie pobawic to
zerknij http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 . pomijajac
najlepsze chyba narzedzie dla nividii pod win jakim jest RivaTuner
znajdziesz tam niezle forum w temacie kart graf.

> Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie?

raczej slabe - z tego co zauwazylem na przykladzie XFX FX5600 brak
radiatorow na pamieciach uniemozliwia w zasadzie jakiekolwiek znaczace
zmiany w ich taktowaniu bez "wykrzaczania sie". a sama zmiana
czestotliwosci na rdzeniu raczej Ultra ze zwyklej 5600 nie zrobi ;-)

pozdrawiam

--