podłączenie stacji dyskietek 5,25 cala

Autor: lechu <_at_op.pl>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 19:47:51 MET DST

witam serdecznie!
Szukałem wsparcia w archiwum grupy, ale mi się nie udało, zatem pytam.
Wpadła mi w ręce stacja dyskietek 5,25 cala wyprodukowana przez Matsushita.
Nie wiem jaki jest to dokładnie model, z tyłu na nalepce jest napisane
"Panasonic JU-475-4AKO". Mój problem polega na tym, że nie mam doń żadnych
kabli i nie wiem jak ją podłączyć. Myślałem, że kupię sobie zwykły kabelek
do podłączanie flopów, tylko taki żeby dwa urządzenia się dało podłączyć, bo
chcę korzystać ze stacji 3,5-calowej i tej nowej 5,25 cala. Ale gdy ujrzałem
stację uświadomiłem sobie, że tego pomysłu nie zrealizuje. Nie ma ona bowiem
z tyłu gniazda takiego jak zwyłe małe flopy. Zamiast pinów jest
(przepraszam, jeżeli nazwę to niewłaściwie, nei znam się na tym) kawałek
płytki drukowanej. Kojarzy mi się coś, ze widziałem kable, które zawierały
gniazdo, które mogłoby pasować do takiego czegoś. Proszę zatem o informacje,
w jaki sposób mogę taką stację podłączyć do komputera. Czy dobrze kojarzę,
ze są takie kable? I czy dostanę taki kabel, żeby dało się podłączyć dwa
napędy dyskietek, jeden na 34 piny a jeden na takie złącze z płytki
drukowanej. O zasilanie pytac nie będę, bo gniazdo zasilania wygląda na
zwykłego gniazdo do dysków twardych czy CD-ROM-ów, więc rozgałęziacz
zasilania powinien mi wystarczyć.
Dziękuję ogromnie za odpowiedzi i przepraszam, jeżeli mój post jest trudny
do zrozumienia.
Serdecznie pozdrawiam
lechu