Re: Czy hdd 200GB zadziała z płytą BX?

Autor: Miroslaw Kwasniak <pisz_do_mnie_na__mirek.kwasniak_at_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl>
Data: Fri 03 Sep 2004 - 21:07:29 MET DST

Sander <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_rot13> wrote:

> Windows to jedno, a ograniczenie sprzętu to drugie.
> HDD > 128GB obsługuje dopiero standardowo standard ATA133,

Moja płyta ma tylko UDMA100 i ma wsparcie w biosie dla LBA48 :)

HDD > 128GiB (137GB) obsługuje standard BIGDISK, a że opublikowano go w
jednym dokumencie ATA6 (numerka nie jestem pewien) razem z UDMA133 to
zupełnie inna bajka. Hasło ATA133 nie jest terminem technicznym, tylko
handlowym == LBA48 + UDMA133.

> bo ma adresowanie 48 bitowe, więc obsługuje HDD do 144PB.
> A Ty masz tylko ATA33.

Adresowanie 48-bitowe jest sztuczką softwarową: dodatkowe rozkazy ATA -
szyna, czyli interfejs sprzętowy się z tego powodu nie zmienił. I chodzi
także na PIO, więc i 386 obsłuży :) A pierwsze dyski LBA48 były tylko
UDMA100!!!

Problemy bywają tylko z niektórymi kontrolerami (U)DMA, ale o ile pamiętam
to takie są w mniejszości.

--
MCSE (Minesweeper Consultant and Solitaire Expert)