[R9100] Omega Catalyst 4.8 i Catalyst 4.8

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 03 Sep 2004 - 09:31:25 MET DST

Witam. Zaraz po pojawieniu się Catalystów 4.8 zainstalowałem je, w celach
testowych (wcześniej miałem UniAN Catalyst 4.7). Teraz jestem po paru dniach
testowania Omeg 4.8 i chciałem się podzielić kilkoma spostrzeżeniami / zadać
parę pytań odnośnie obydwu - sprawa dotyczy działania na R9100.

Od razu po instalacji oryginalnych Catalystów spotkała mnie niemiła
niespodzianka: karta przestała działać w trybie FastWrites (o tym trybie
jeszcze zaraz napiszę więcej). Każdy start Windows kończył się BSODem. Po
wyłączeniu FW nadal było dużo problemów i częste BSODy (podczas
przechodzenia w tryb D3D / przy zmianie ustawień w panelu kontrolnym
sterowników). Dla przekonania - aby z czystym sumieniem odstawić je -
wypróbowałem jeszcze Omegi też na Catalystach 4.8. I tu niespodzianka:
system wrócił do swojej normalnej stabilności i FastWrites również zaczęło
działać prawidłowo. Ktoś miał podobne doświadczenia? Co w oryginalnych
Catalystach mogło być skopane?

Odnośnie FastWrites, to nigdy mi na tym nie zależało biorąc pod uwagę tylko
nieznaczny wzrost wydajności, do momentu gdy się przekonałem, że mimo iż
testy syntetyczne wskazują niewielki przyrost mocy, to gry dostają skrzydeł,
gdy mam włączone FastWrites (wygląda to tak, jakby średnia wydajność była
zbliżona, ale nie ma już aż tak nagłych obciachów w ilości FPS np. w scenach
z dużą ilością trójkątów: płynność nadal spada, ale zauważalnie mniej niż z
wyłączonymi FastWrites) - dlatego teraz na tym mi zależy.

PS. Jestem zachwycony "nową" (będącą od dawna do obsłużenia przez
SMARTSHADER'a, ale dopiero teraz dodaną przez ATi) funkcją - Temporal
Antyaliasing: ustawienia 4x Performance przy włączonym TAA daje jakość
bliską 4x Quality AA a pochłania praktycznie tyle samo mocy co 2x
Performance - wreszcie można używać AA w nowszych grach :-D