Re: [dlugie] Problemy z HDD

Autor: Lisek <ahmeni_bez_spamu_at_tenbit.pl>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 19:38:21 MET DST

2004-09-02 11:55, Konrad napisał:

> Wyglada na to, ze dane przeznaczone dla jednego dysku trafily na drugi
> (czyzby dyski byly podpiete do tego samego kabla ???) lub wogole zaczely
> odbierac je dwa dyski naraz :)

No właśnie są na tej samej taśmie (patrz ostatnie pytanie)

> Co moze byc przyczyna:
> - podkrecona magistrala PCI

Nie bawiłem się w podkręcanie, sprzęt jest wystarczająco mocny, poza tym
szkoda ryzyować utratą gwarancji.

> - przegrzewanie sie elektroniki HDD

To może być to. Na dotyk obudowa Caviara ma około 45 stopni. Może jakieś
sugestie jak schłodzić dyski, bo są umocowane jeden na drugim, nie mam
wolnych nisz, wymiana obudowy na większą nie wchodzi w rachubę?

> - nie wyrabiajacy zasilacz

Hmm, to mało prawdopodobne: Athlon Barton, Radeon9600, dwa HDD,
sieciówka. Zasilacz 300W, średniej klasy.

> - lub padniety kontroler

Też to podejrzewałem, ale na kompie siostry też Caviar zdychał.

> - albo elektronika ktoregos dysku

To dla mnie bardzo ważne: czy jeden dysk mógł (logicznie) uszkodzić
drugi (na tym samym kanale IDE?).

--
Lisek aka Vulpes Villis
# Let's bomb Texas! They have oil too! #