Re: Duron 1600MHz czy Athlon 1700...

Autor: JanuSz <jsep1_at_po[wywal_to>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 14:33:57 MET DST

Michał S. napisał(a):
> Witam
>
> Mam mały dylemat. W kompie chodzi Athlon 1700+ 0,13. Udało mi się go
> podkręcić bez zmiany napięcia na 1900+. Potem głupieje.
> Ale mam możliwość podmiany na Durona 1600. Tego samą szyną podkręciłem na
> ponad 2000MHz i nawet za bardzo się nie podgrzał. Dalej mi się już nie
> chciało kombinować.
> Czy warto wymienić tego Athlona na Durona?
> Jaką zmianę wydajności moge uzyskać?

Szynę należy przestawić na 166, a nie podkręcać stopniowo, inaczej
idiocieje wszystko na PCI. Oczywiście jeśli masz płytę obsługującą szynę
166. Na pewno pójdzie, ale na 165 będzie się chrzanić. Chyba, że masz
oddzielnie ustawiany dzielnik FSB/PCI/AGP. Athlon 1466 (1700+) chodzi
czasem nawet na fizycznych 3000, a Durona jednak dusi mały L2 -
przynajmniej w niektórych zastosowaniach.