Re: Skaner do 300 zl

Autor: Miroslaw Szejduk <shango_at_o2.pl>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 11:39:03 MET DST

Witam

Nie napisales czy bedziesz skanowal odbitki z labu czy negatyw sam. Jak sam
negatyw to troche za malo kasy przeznaczasz. Za w miare solidny skaner z ICE
sprzetowe usuwanie rys i drobin kurzy na zasadzie skanowania w podczewieni
(chyba). Jest to bardzo istotny bajer w skanerach do negatywow bo potem nie
musisz walczyc w PS z drobinkami kurzu i ryskami no chyba ze wywolujesz w
dobrym labie gdzie potna klatki i ladnie zapakuja. Ja mam skaner bez ice ale
radze sobie wlasnie tym iz wywoluje w dobrym labie a jak sa jakies drobinki
kurzu to laska ebonitowa w 99% sciaga kurz z negatywu. Jak oddasz do kiosku
czy jakiegos badziewnego labu gdzie zadko zmieniaja chemie w labie to nic
juz nie pomoze nawet skaner za 10 kilozlotych.

Jak bedziesz skanowal tylko odbitki i to tez radze wolac i odbijac w jakims
labie gdzie w miare sensownie skoryguja obraz to za 300 zl sokojnie kupisz
skaner. Polecam Canon/Epson/Agfa/HP/Umax (agfa). Nowej agfy nie kupisz ale
dobrym modelem byl 1236 (usb/lpt/scsi). Jak chcesz kupic jakis uzywany to
polecam HP 4C (mam taki i jest rewelacyjny wiekszosc nowych odpada w
przedbiegach, kiedys kosztowal 3,6 kilozlotych i byl jako polprofi/profi)
tylko wada jest ze jest na SCSI ale jest za to bardzo szybki. Max dpi to 600
ale i tak odpitki w labach sa na 300-400 dpi i i czasem duuzo mniej. Wiecej
dpi przyda sie kiedy skanujesz odbitki z BW wolane w tradycyjnym procesie,
czasami brakuje mi 1200dpi sprzetowego. Zwroc uwage na paramerty takie jak
rozdzielczosc optyczna/rozdzielczosc mechanizmu/glebie Dmax czym wiecej tym
lepiej. Dla skanerow plaskich Dmax 3,6 to rewelacja. Dla skanerow do
negatywow Dmax moze byc powyzej 4 ale i tak to tylko teoria, niektore tyle
nie uzyskuja szczegolnie dziwnych firm Plustek/Mustek i podobne.

Skanery plaskie HP 4C/4P/6100C to w zasadzie te same skanery na SCSI juz nie
produkowane na allegro z karta do 100 zl mozna zakupic i sa wykrywane przez
kazdy system operacyjny.

Co do nowych niech ktos inny sie wypowie bo nie jestem w temacie ale jak
pisalem porownywalem swoj 4C do jakies wyzszego w rankingu Epsona to sie
chowal na drzewo.

Pozdrwiam
Mirek