Re: Sledz USB i stary komputer

Autor: JanuSz <jsep1_at_po[wywal_to>
Data: Wed 01 Sep 2004 - 23:02:09 MET DST

mayones napisał(a):

> Chcialem do mojego starego komputera (p233mmx) podpiac sledzia usb. I mam do
> was pytanie, czy jest mozliwosc, ze np. uszkodze plyte jak zle podepne tego
> sledzia? Na co zwracac uwage przy montazu? Czy takie cos bedzie bez problemu
> wspolpracowalo z plyta?

Takie coś nie wiem czy będzie współpracować, nie spotkałem się z
zaślepionymi w tych miejscach pinami, zwykle do takich płyt podłączałem
śledzie od MSI - takie z LEDami, bo dostawałem je w zaprzyjaźnionych
serwisach za darmo, na wszelki wypadek sprawdż najpierw w Menedżerze
Urządzeń, czy masz USB, jeśli nie, to uaktywnij w BIOSIE i zainstaluj
sterowniki. Nieocenioną pomocą będzie instrukcja od płyty głównej z
rozpisanymi pinami USB na płycie.
Ale: czerwony przewód to zwykle 5V, czarny - masa, jak pomylisz
sygnałowe, to nic złego się nie stanie, tylko nie będzie działać -
poprawisz i będzie OK.
Napięcia na grzebieniu na płycie można ewentualnie zmierzyć
woltomierzem, masę omomierzem, ale lepiej poszukać instrukcji do płyty -
te stare miały różną kolejność wyprowadzeń.