Re: potrzebuje zasilacza

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Tue 31 Aug 2004 - 14:26:48 MET DST

> To zależy od konfiguracji komputera i konkretnego egzemplarza
> tego zasilacza. Wystarczy, że przeciążenie nastąpi na jednej
> linii napięciowej i zasilacz już nie wydoli.
To nie jest wada Chiefteca tylko prawie każdego zasilacza. Aby
chiefteca dorżnąć trzeba wrzucić naprawdę dużo sprzętu. Na
przeciążenie lini napięciowej jest jedno lekarstwo - kupić taki
zasilacz np. z niezależnym zasilaniem każdej linii a jednocześnie taki
który na daną linię dostarcza wymaganą moc.

> Ale łączna moc potrzebna do napędzenia takiego zestawu wcale nie
> musi być większa niż 360W.
Powiedzmy że wsadzimy P4 3200@3600 MHz, 2 GB RAM, 6x120GB Samsung, GF
FX5950U (+OC)+5kart PCI+sprzęt na USB - no wiesz to zarżnie chiefteca
bez problemu, tylko że taki sprzęt powinien mieć już 2 zasilacze lub
jakiś specjalny serwerowy, dorównujący mocą elektrowni atomowej ;)

> Poczytaj w takim razie, ile potrafią niektóre egzemplarze tego
> Chiefteca:
> http://tinyurl.com/59yg5
> http://tinyurl.com/4mtjq
> http://tinyurl.com/54gya
> http://tinyurl.com/3n2bt

To dodaj jeszcze błedy użytkowników - zawsze jest ten pierwszy raz
(miło go wspominam :)) i jeżeli użytkownik coś źle podłączy i wywoła
zwarcie, to nie ma się co dziwić że zasiłka może paść. Poza tym, żaden
zasilacz nie jest doskonały i jakiś felerny egzemplarz może się trafić
(jak np. mój Enlight który puścił dymek). 2HDD to dla chiefa nic i
jeżeli ktoś mówi że padł mu chief po podłączeniu drugiego napędu, to
albo miał wadliwy egzemplarz albo wian leży po stronie użytkownika.

Dodatkowo zauważ, że wielu z nas przerabia zasilacze np. w celu ich
wyciszenia i taki zasilacz po takiej przeróbce wcale nie musi
stabilnie pracować i może poprostu odejść do krainy wiecznych łowów.
Ja się jeszcze niegdy osobiście nie spotkałem ze złym działaniem
chiefteca w zestawach które złożyłem (odpukać) i które chodziły w
ludzkich warunkach. Tylk jeden klient miał problemy, gdyż będąc
maniakiem ciszy pozbawił chiefteca wiatraków i zrobił się z niego
chieftec z pasywnym chłodzeniem ;)

> Faktycznie, różnią się kolorami ;)
No właśnie;)

Pozdr. Marcin