Re: HDD -> jakiego nie kupować ???

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 11:50:37 MET DST

SMi napisał:

> widzę jakieś dziwne nazwy: "Hitachi DeskStar"...
> Czyżby to jakieś korzenie IBM-a ?

Tak. IBM swego czasu wypuścił na rynek ogromną partię niezwykle
awaryjnych dysków serii DTLA. Wkutek fali krytyki wycofał się z
tego segmentu rynkowego i swoje fabryki odsprzedał Hitachi. Nowe
Hitachi teoretycznie są już zupełnie innymi dyskami, ale chyba
jeszcze niewiele można powiedzieć o ich awaryjności.

> Obecny Samsung też nie...

Samsungi też się zmieniły :)

> Co jest warte kupienia o pojemności 40-80 Gb, a czego nalezy
> unikać ?

W ubiegłą sobotę przeprowadziłem na giełdzie "wywiad" z
kilkudziesięcioma sprzedawcami dysków twardych. Wszyscy mieli
podzielone zdania, która z firm jest lepsza, ale zawsze padał
wybór pomiędzy WD a Seagate (mniej więcej po równo). Niektórzy
deklarowali nawet, że nie ma różnicy między tymi dwoma firmami, bo
w obu przypadkach mają ok. 10% zwrotów. Ile w tym prawdy - ciężko
wyczuć. Nikt nie wymienił tutaj Samsunga lub Maxtora. Wielu z nich
w ogóle nie chciało sprzedawać Maxtorów podkreślając ich wysoką
awaryjność. Samsunga miało wielu ale kilku z nich twierdziło, że
sobie by go nie kupili. Na pytanie o szczegóły tej decyzji nie
potrafili lub nie chcięli odpowiedzieć :) I ostatni fakt: tylko
kilku sprzedawców miało dyski Hitachi, ale żaden nie potrafił
zadeklarować, że są przynajmniej tak mało awaryjne jak Seagate
czy WD - po prostu za mało ich sprzedali. Ci którzy nie mieli
Hitachi twierdzili, że przez IBM-a sami stracili dobre imię wśród
klientów i prędko się z tą firmą nie przeproszą.

Ja jeszcze się nie zdecydowałem. 2 tygodnie temu chciałem kupić
WD. Przed wizytą na giełdzie myślałem już o Hitachi (ze względu na
niezłą wydajność i dobre opinie użytkowników na grupie). Teraz
znowu zmieniłem zdanie i chyba kupię Seagate. Ale jeszcze parę dni
pomyślę :)

--
                        Pozdrawiam, Sniper