Re: Cichy wentylator do Athlona XP 3200+

Autor: SamoDobro <samodobro_at_poczta.fm>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 11:08:55 MET DST

On Sat, 28 Aug 2004 16:27:12 +0200, Krasnal <BEZ-TEGOkrasnal74@o2.pl>
wrote:

> Witam. Ostatnio często mi się zdarza przenosić komputer, a z wodnym
> chłodzeniem jest to dosyć niewygodne, w związku z tym mam pytanie: jaki
> polecacie radiator z wentylatorem do Athlona XP 3200+? Ma być wydajny i
> bardzo cichy. W cenie tak do 60-80zł. No chyba, że polecacie jakiś
> droższy
> ale warty swej ceny ;-). Z góry dzięki.

Spire Whisper Rock IV + jakiś regulator obrotów wentylatorka
bo goły wentyl ma tendencje do trochę szybszego kręcenia się i wydaje przy
tym taki dziwny źźźźźźźźźźźźźźuuuuuuuuuuu dźwięk.
więc polecam nawet chałupuniczą metodę która polega na kupnie
Potencjometru Regulacyjnego w najbliższym sklepie ze sprzętem
elektronicznym (wartość 1000 Ohm), wpięcia go na czerwonym kabelku od
wentylatorka i wyciszasz sobie wentyl jak chcesz - u mnie przy obniżonej
prędkości wentylka do ok. 2100 obrotów wentylator jest zupełnie
niesłyszalny (głośniejszy jest dysk Samsung 80GB - nie pracujący, tylko po
prostu szumiący sobie cichutko) - a temperaturkę na procku (Barton 2500+)
miałem po 16 godzinach SETI@Home równą 50 stopni C. SpeedFan twierdził, że
to była najwyższa temperatura tego procka.
ale jeszcze jedna uwaga: musisz zainwestować w pastę. najlepiej w Arctic
Ceramique - ok. 20 PLN, a jak szkoda Ci kasy na tą pastę, to kup
jakąkolwiek srebrną - ja mam ThermoPoxa 75AGS czy jakoś tak ;)