Kierownica do gier (Saitek R80)

Autor: EERIE <eerie_at_go2.pl>
Data: Sun 29 Aug 2004 - 22:41:17 MET DST

Mam kierownicę do gier Saitek R80. Chodzi bez problemu pod Windows 98. Pod
Win XP pojawiają się problemy. W grach - pomimo właściwej kalibracji - co
chwilę skręca w lewo. Zauważyłem, iż po wciśnięciu lewego "wiosełka"
(analogowy hamulec) problem z samoczynnym skręcaniem znika. Wystarcza jego
minimalne wciśnięcie i kierownica działa właściwie. Gdy tylko je puszczam,
zaczyna ponownie świrować. Do kierownicy nie ma sterowników. Producent
zastrzega, iż została opracowana zanim jeszcze powstał Win XP oraz 2000 i
dlatego nie zaleca się jej używania w tych systemach operacyjnych.
Zastanawiam się jednak, czy mogłoby pomóc wlutowanie jakiegoś dodatkowego
opornika?! Przynajmniej zdają się to sugerować objawy, jakie zaobserwowałem.
Nie jestem elektronikiem, dlatego pytam, czy wlutowanie jakiegoś opornika
może pomóc? Jeśli może, to jak powinienem go dobrać? Będę wdzięczny za
jakiekolwiek podpowiedzi i sugestie... ;)

--
EERIE