Re: Czy montowanie Radeona 9600 pro na szynie agp 4x, ma sens?

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 15:26:49 MET DST

t_harry wrote:
> Użytkownik "mad_mania" <mad_maniaWYTNIJTO@autograf.pl> napisał w
> wiadomości news:6d7a.00000044.412eec63@newsgate.onet.pl...
>>
> karta mimo ze sprawna moze wogule nie dzialac - masz plyte ECS K7S5A
> - one miewaja roznw fikolki... no i zasilacz - jezeli masz codegena
> 300 @ 155W moze nie pociagnac...

Ponieważ ma PCB 3.1 - karta na 90% będzie działać (pozostałe 10% zdarza się
także płytom innych producentów), gdyż był to chyba ostatni, sporo
poprawiony "wypust" tej płyty (poza K7S5A Pro - PCB 5.x). Jak będą się
pojawiały problemy, to wystarczy popróbować z dziesiątkami zmodowanych
BIOSów jakie do tej płyty wyszły. Poza tym w oryginalnym BIOSie K7S5A ma
wyłączone FastWrites. A brak FastWrites (lub posiadanie - zależy także od
konkretnego Radeona :-D) + R9600 + Win2000/XP = kłopoty. Czyli jakby sie
pojawiły kłopoty, to rozwiązaniem prawdopodobnie byłoby wgranie BIOSu z
FastWrites (lub na odwrót jeżeli już taki jest wgrany - obie wersje do
pobrania np. tu: http://www.ocworkbench.com/ecs). Co do zasilacza, to się
zgodzę - jeżeli już coś ma zawinić, to raczej on (co wcale nie znaczy, że
300W Codegen sobie nie poradzi - sam mam taki zasilacz i nie ma on żadnych
problemów ze stabilnością komputera mimo Athlona Palomino, Radeona 9100,
dwóch dysków, DVD i CD-RW, dod. karty muzycznej i tunera a to wszystko
pracuje 24 / 7).

Co do pytania autora tego wątku: różnica między AGPx4 a x8 nie przekracza
3%, co w praktyce jest niezauważalne. Poza tym 256MB RAM to za mało, żeby
uruchomić grę korzystającą chociażby z 50% możliwości tej karty.

PS. Nie lepiej zastanowić się nad R9800SE z 256 bitową szyną?! Wydajność
sporo większa, cena nie wiele wyższa (np. tu:
http://www.skleppc.pl/index.php?m=item&id=4124) - poza tym jest szansa
trafienia na egzemplarz, który da się programowo zmodować na R9800 Pro.