Re: Problem z Biosem

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 26 Aug 2004 - 18:19:06 MET DST

Berc1k napisał:

> zaktualizowalem sobie Biosa [...] i narazie mi diabli wzieli kompa -
> jak sie wlacza to robi sie czarny ekran i dupa.

O rany, ale tekst, mało się nie poryczałem :)

Poszukaj w dokumentacji do płyty, czy obsługuje jakąś funkcję
Recovery, która wykorzystując bootblock pozwoli ci wgrać sprawny
BIOS mimo uszkodzenia obecnego. Działa to mniej więcej w ten
sposób: tworzysz dyskietkę startową, nagrywasz na niej poprawny
BIOS a w autoexec.bat wpisujesz odpowiednią komendę, która odpali
program flaschujący. Potem odpalasz kompa i w trakcie startu
wciskasz odpowiednią kombinację klawiszy. Komputer, mimo ciemności
na ekranie, odszuka dyskietkę i samodzielnie sflaschuje BIOS. Po
wykonaniu operacji wykona jakąś wesołą serię dźwięków, co będzie
oznaczało, że możesz go już zresetować.

Inna możliwość: szukasz kumpla z identyczną płytą. Robicie
operację "na żywym organiźmie" i flaschujecie BIOS wyciągając
kostki przy włączonym komputerze.

Pisałem o tym już parę razy, więc odeślę cię tylko do archiwum:
http://tinyurl.com/696r8
http://tinyurl.com/3rvtu

--
                        Pozdrawiam, Sniper