Re: "Leniwy" Prescott

Autor: Bartłomiej Zieliński <bmw318_at_polsl.gliwice.pl>
Data: Thu 26 Aug 2004 - 10:55:12 MET DST

Slim_dnb wrote:
> Proc ma mnoznik 16 ale plyta ma maksymalnie x14 i to dlatego. A pozatym proc

Dalej nie bardzo rozumiem co do tego mają możliwości płyty w zakresie
mnożnika. Czy procek sam wybiera mnożnik? Czy płyta wybiera mnożnik
spośród dostępnych w procku?
Tym niemniej skontaktowałem się z supportem ASRock-a i dostałem nową
wersję BIOS-u (1.70P - uwaga na to P jak Prescott ;-)) która zadziałała.
W świetle wzmiankowanej przeze mnie stronki Intela IMO nowy BIOS inaczej
ustawia parametry elektryczne płyty (np. napięcia) ale do mnożnika nic
to nie ma. To procek IMO sam wybiera czy może pójść na 2.8 (gdy ma złe
napięcia - mnożnik 14) czy na 3.2 (gdy jest OK - mnożnik 16).

* Bartłomiej Zieliński                                                 *
* bmw_at_zeus.polsl.gliwice.pl          http://zeus.polsl.gliwice.pl/~bmw *