Re: Padniety dysk - gůoúnik? (was: Padniety dysk - głośnik?)

Autor: Kapsel <kapsulski_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 26 Aug 2004 - 08:45:21 MET DST

Wed, 25 Aug 2004 17:12:59 +0200, na pl.comp.pecet napisałeś(aś):

> Witam!
> Sprawa o która pytam ma się tak: kumplowi zastrajkował komputer, a
> prawdopodobnie dysk twardy. Przy starcie bios wykrywa dysk, ale potem nie
> moze odczytac z niego systemu, wyswietla kilka krzaczkow i chce szukac
> systemu w czytniku CD.

nie wiem czy cos to da, ale dorzuce swoje trzy grosze.
kilka juz razy zdazylo mi sie widziec "krzaczki" albo i dysk byl zle
wykrywany i jeszcze rozne inne cuda sie dzialy kiedy mi sie przypadkiem
tasma naderwala
wbrew pozorom sprawa nie jest trudna i widywalem taki przypadek nawet u
ludzi ktorzy deklarowali ze nigdy nie otwierali obudowy =)

wyciagnij dla pewnosci tasme od dysku i obejrzyj ja sobie pod palcami czy
nie ma jakichs przerw. w obudowie jest duzo ostrych kantow i roznie bywa.
sprawdz tez czy dysk byl dobrze podpiety - czasem potrafi sie tasma troche
wysunac.

ewentualnie mozecie wziac dysk i wpiac gdzies indziej, wtedy bedzie na
pewno wiadomo czy cos z dyskiem jest nie tak.

co do kolumn - nie sadze by mialo to zwiazek jakis.

--
Kapsel
  kapsulski(malpka)poczta.onet.pl