Re: Koszty prądu PC/Laptop?

Autor: rosi <keyser.sozeNOSPAM_at_interia.pl>
Data: Thu 26 Aug 2004 - 01:00:08 MET DST

Dnia 2004-08-25 23:55, Użytkownik KILu napisał:

> Moc pobierana jest wyższa, niż oddawana przez zasilacz. Z tym, że trzeba
> wziąć poprawke na to, iż zasilacz taki podczas normalnej pracy obciążony
> jest w 30-40%...

ha, ha, ha!!! ROTFL!!!

a jaka szkole kolega skonczyl??? ogolniak???

a co wedlug ciebie sie dzieje z ta moca??? gdzies sie magazynuje??? w
przyrodzie nic nie ginie... moc jest iloczynem pradu plynacego przez
obwod i napiecia przylozonego do niego: P=UxI... przykladasz 220V i
plynie sobie prad I o wartosci X... czy ty uwazasz, ze napiecie sie
zmienilo??? a moze prad wejsciowy jest ROZNY od wyjsciowego??? pamietaj,
ze rozpatrujemy nieskonczenie mala rozniczke czasu i nie ma mowy, aby
obciazenie nam sie zmienilo...

odpowiedz brzmi: moc pobierana jest jedna, nie ma mocy wejsciowej i
wyjsciowej, to nie transformator gdzie sie to podaje, bo to parametr
uzytkowy, bo sa straty transformacji...

w komputerze finalnie energia zamieniana jest w: cieplo, ruch i energie
swietlna... ale w nieskonczenie malej rozniczce jest STALA...

tylko niech ktorys mi nie wyskoczy teraz z genialnym tekstem, ze tam tez
jest transformator i jednak jest moc wejsciowa i wyjsciowa...