Re: Koszty prądu PC/Laptop?

Autor: rosi <keyser.sozeNOSPAM_at_interia.pl>
Data: Thu 26 Aug 2004 - 00:42:42 MET DST

Dnia 2004-08-25 23:31, Użytkownik wojtek napisał:

> moc zasilacza i moc pobierana to dla ciebie to samo?

uogolniam... slyszales o czyms takim??? teoretyczne obciazenie mojego
zasilacza to 284/300W... i co??? mam sie rozdrabniac o 16W przy cenie
11gr za 1kWh??? chyba oszalales, a tak poza tym to musisz sobie zrobic
liste punktow pomiarowych zeby moc wyznaczac zuzycie pradu, podaje przyklad:

Moc w W:
- wlaczam komputer (moc startowa, pamietac o wyznaczeniu charakterystyki
pradu, bo bede mogl pokazac znajomym z akademika!!!):
- startuje system:
- winamp gra muzyke MP3:
- winamp gra muzyke CD-AUDIO:
- gram w FarCry:
- gram w Quake3:
- gram w ...:
- kompresuje MP3:
- nagrywam CD:
- nagrywam CD-RW:
- siedze w i-necie (1 okno przegladarki 1):
- siedze w i-necie (1 okno przegladarki 2):
- siedze w i-necie (2 okna przegladarki 1):
- siedze w i-necie (2 okna przegladarki 2):
- I TAK DALEJ...

obudz sie czlowieku!!! komputer jak wszystko inne nie ma stalego poboru
mocy, wiec sie podaje MOC ZNAMIONOWA, ktora mowi czego masz sie
spodziewac... nie chce ci ublizac, ale jestes chyba tego typu co moj
kumpel... policzyl, ze przez oswietlenie plynie sumarycznie 110A, i
co??? w projekcie wpisal 1 (slownie: jeden) bezpiecznik mocy 120A - dla
swietlowek z 5-ciu sal 5x10m kazda...

aha, zapomnialem w poprzednim watku dopisac, ze laptop zazwyczaj ciagnie
ponizej 200W