Re: Montaz Radiatora na NB plyty

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 19:02:16 MET DST

Sledziu wrote:

> Czytalem ze b. dobre sa do tego dwa modele zalmana
> 1. ZM NB47J
> 2. ZM NB32J
> Ktory jest lepszy i pytanie z tytulu posta.

lepszy oczywiscie drozszy - NB47J ;-) jak zerkniesz to zauwazysz ze ma
sporo wieksza powierzchnie oddawania ciepla - wiec jak ci sie miesci to
IMHO warto doplacic ta niewielka roznice w cenie

> Jak zamontowac NB47J. Czytlaem ze sa tam jakies koleczki czy cos, ale musze
> miec jakeis odpowiednie dziurki na plycie, czy to idzie zamontowac na kazdej
> plycie.

na kazdej - w koncu w ostatecznosci mozesz nawet przykleic klejem
termoprzewodacym do northbridg'a. zawsze mozesz sprawdzic jakie masz
mocowania u siebie na MB. poza tym zalman dolacza bardzo fajne mocowania
uniwersalne ze zmiennym rozstawem - takie na dwa kolki. zalozenie na tym
mocowaniu wymaga odrobiny treningu ale jest wykonalne dla amatora ;-)
BTW - w modelu NB32 nawet chyba dorzucaja klej termoprzewodzacy.
moze nie najtansze sa te radiatorki ale warte swojej ceny, swietna
jakosc wykonania, wysoka estetyka, bardzo wydajne (aluminium o
podwyzszonych wlasciwosciach oddawania ciepla zdaje sie). wymienione
przez ciebie modele sa na tyle wydajne ze mozna je stosowac z
powodzeniem na tak grzejacych sie elementach jak GPU wielu kart
graficznych a nie tylko mostkach plyt gl. jesli zmiesci sie bez problemu
u ciebie na plycie i masz mocowania na dwa kolki to bierz NB47. jak sa
problemy z wygospodarowaniem miejsca typu wielkie radiatory CPU itp. lub
bedziesz musial kleic do chipsetu to NB32 tez wystarczy.

> AHa, no i poleccie mi ktory jest lepszy, ewentualnie cos innego
> Pzdr

polecam zalmana

pozdrawiam

--