ECS K7SOM - problem z uruchomieniem

Autor: Tomasz Sz <tomek_sz-PRO-SZE-TO-WY-CIAC-_at_interia.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 15:37:04 MET DST

Witam wszystkich,

Płyta ECS K7SOM typu all-in-one, specyfikacja poniżej:
http://www.ecsusa.com/products/k7som.html
z Duronem 1200 i 128MB SDRAM na pokładzie.
Reszta mało istotna, tak mi sie wydaje.

Płyta chodziła bez zarzutu. Przeinstalowywałem OS. W pewnym momencie po
instalacji jednej z poprawek MS i związanej z tym konieczności restartu
systemu, komputer już się nie uruchomił.
Objawy: czarny ekran i 8 krótkich piknięć. Wynika z tego, że padła
grafika lub raczej wystąpily jakieś problemy ze współpracą karty z
pamięcią RAM. Reset CMOS nic nie daje.
Wiem, że wygląda to na typowy (NAGŁY??) pad grafiki, ale zastanawiam się
jeszcze czy np. sam BIOS nie "zgłupiał" i karta np. nie może się dostać
do RAMu itp?
Może ktoś miał podobny problem? Może pójść w kierunku przeprogramowania
BIOSu o ile znajdę kogoś kto to robi?
Dzięki za wszelkie sugestie, sprostowania i pomoc.

PS. Jest to maszyna dzieciaków służąca raczej do celów edukacyjnych niż
mocno rozrywkowo-multimedialnych stąd szkoda mi wymieniać cały sprzęt.

--