Re: Nagrywanie MP3 na Audio CD

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 13:40:54 MET DST

BQB napisał:

> To wiem, ale on informowal o tym, ze jak wklada do kompa plyte
> oryginalna, to mu wyswietla nazwy poprawne piosenek

Faktycznie, możesz mieć rację. Przeczytałem jeszcze raz wątek i
dostrzegłem niuanse które tutaj podkreśliłeś. Zwracam honor ;)

> podejrzewam, ze winamp kozysta z tej bazy, a nie z cd-textu.

Tak Winamp potrafi korzystać z CDDB, ale wydaje mi się, że Mateusz
do otwarzania płyt audio wykorzystuje Windows Media Playera. Inna
sprawa, że on też potrafi z tego korzystać :)

Aby dokładnie ustalić co Mateusz miał na myśli, trzeba by uzyskać
od niego następujące informacje:
- czy w trakcie wkładania płyty Jeden Osiem L korzysta z dostępu
do Internetu
- czy tytuły piosenek są również wyświetlne podczas odtwarzania
płyty w zwykłej wieży lub odtwarzaczu samochodowym potrafiących
odczytywać CD-Text (jeśli ma do takich dostęp)
- czy jakakolwiek inna płyta również wyświetla tytuły piosenek.

Jeśli jest to jedyna płyta która wyświetla tytuły piosenek, a
Mateusz ma ich _wiele_, mogłoby to wskazywać, że informacje
pobierane są z CD-Textu, bo bazy CDDB są tak rozbudowane, że
przynajmniej z kilku innych płyt również zostałyby odczytane
tytuły.

Jeśli po odłączeniu komputera od Internetu nadal może odczytywać
tytuły, również wskazuje to na CD-Text. Jest tylko warunek, aby
test przeprowadzić na świeżo zainstalowanym systemie (albo innym
komputerze), bo nie wiem, czy WMP albo Winamp nie tworzą sobie
jakiegoś cache z tymi tytułami. Lepszą metodą będzie sprawdzenie
na sprzęcie Hi-Fi, np. w sklepie z takim sprzętem :) Wystarczy, że
poprosi sprzedawcę, że chce kupić taki odtwarzacz, który będzie
czytał CD-Text. Sprzedawca wskaże mu odpowiedni model, wspólnie
zrobią test - jak będzie coś widać, to CD-Text, jak będzie pusto,
to znaczy, że WMP informacje zaciągnął z CDDB :)

> BTW jakie parametry musi miec plik z okladka i jaki program z tego
> korzysta?

Nie wiem, nie zgłębiałem tego tematu.
Tu jest specyfikacja rozszerzenia Red Book, niestety niewiele z
niej wyciągniesz:
http://www.disctronics.co.uk/technology/cdaudio/cdaud_cdgraphics.htm

Możesz jeszcze zerknąć tutaj:
http://www.ncf.carleton.ca/~aa571/cdtext.htm