Zawieszanie się komputera.

Autor: Jacek <edvjacekWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 23:15:13 MET DST

Witam,

Mam zwyczaj nie wyłączania komputera (złożony ok. listopada 2001). Któregoś dnia
zakład energetyczny zrobił mi "dyskotekę". Następnego dnia komputer nie dał się
uruchomić. Okazało się, że procesor (AMD-Athlon chyba był 1300+) i płyta główna
(Soltek) padły. Ponieważ pamięć wyglądała na żywą (512MB SDRAM), postanowiłem
kupić na giełdzie płytę główną obsługującą tego typu pamięć, również pod
Athlona. Kupiłem ECS K7VZA v.3, BIOS 3.7 09/04/2002. Do tego kupiłem nowy
procesor AMD Athlon 2400+. System Win XP Pro. Do tego NVIDIA GeForce2 MX 100/200
(64MB), karta sieciowa, dysk twardy Seagate ST360021A, nagrywarka CD LITE ON
LTR-48246S i DVD-ROM SD-M1612 Toshiby.

Niestety system się co pewien czas zawiesza, raz po 5 godzinach, raz po 5
minutach. Zapiściłem memtest dla pamięci RAM, po pięciu godzinach go przerwałem,
nie wykazał żadnego błędu. Teraz zmieniłem zasilacz z 300-WAT na 400-WAT, ale
też się zawiesił.

Ponieważ nie mam miejsca na dysku na zaistalowanie innego systemu, uruchowmiłem
z płyty LiveCD Linuksa SuSE 9.1. Komputer przez cały okres kilkunastu godzin
testu nie zawiesił się, ale nie była to normalna praca, brak było operacji
dyskowych.

Nie jestem sprzętowcem i już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może szanowni
grupowicze mają jakiś pomysł?

Pozdrawiam,
Jacek