Jak zwykle: LCD 17"/19"

Autor: Marcin <migor_at_op.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 21:57:44 MET DST

Witajcie,
Nadszedł czas na wymianę wysłużonego Maga 810FD na nowy LCD.
Do dyspozycji mam <= 3000 PLN.
Monitor do komputera domowego -- tzn. przeglądanie
Internetu/programowanie (50%), oglądanie filmów(30%) (to istotne --
DVD/Divx oglądam na monitorze) i (niestety) gry FPP(20%) -- głównie
CS/HL, czasem coś innego.
Przegooglowałem archiwum, przeczytałem www.mva.pl, trzy dni w plecy :) i
jak byłem głupi, tak jestem :)

Zakupu dokonam raczej przez Internet, w MediaMarkt (jedyne miejsce z
wystawionymi LCD) są mało interesujące mnie modele.

Pierwszy problem - typ matrycy. Z opinii internetowych wynika, że do
swobodnego patrzenia lepsza jest MVA/PVA (kąty), więc oglądanie filmów z
kanapy determinuje wybór takiego rozwiązania. Tyle, że jeżeli xVA to
raczej tania 19", bo 17"-ki z takimi matrycami kosztują tyle samo? xVA
ma też wysokie czasy reakcji >25ms. Czy to nie będzie przeszkadzało przy
oglądaniu filmów/grach FPP?

Teraz wytypowane modele (posiadaczy bardzo proszę o opinie):
1. AG Neovo F419 - ten model wydawał się bardzo fajny (pozytywne opinie
w Komputroniku) do czasu przeczytania recenzji w mva.pl? Faktycznie z
tym "drżeniem" obrazu jest tak fatalnie?
2. Samsung 192N - tu zaletą jest pivot, ale recenzje z mva.pl matryc PVA
są wybitnie niekorzystne (czas reakcji max 83ms!)
3. Nec 91VM - cena atrakcyjna, ale chyba jest to dosyć stary model.
4. LG1910S ew. 1910P

a może alternatywą jest:
5. Philips 190S5 -- tutaj matryca TN, ale szerokie kąty widzenia i
krótki czas reakcji!?

Jeżeli nie istnieje przyzwoita 19" w cenie <3000, to może zaproponujecie
jakąś 17"-tke? Z opisu wydaje się niezły Philips 170P5.

Aha, jeszcze być może istotna informacja. W pracy korzystam z notebooka
Toshiba Sattelite 1800 - notebook 3,5-letni z matrycą 14,1". Smużenie
kursora i przewijanego tekstu dostrzegam, ale przeszkadza mi tylko gdy
sobie o tym przypomnę :) Więc takie problemy przy przeglądaniu stron WWW
nie mają dla mnie żadnego znaczenia -- ważne, żeby filmy chodziły
płynnie i FPP znośnie.

Dzięki z góry za pomoc

--
Marcin